Instruks for arrangører O-cup

Oppdatert arrangørinstruks for løypeleggere i O-cup våren 2020:

Ansvar

Første navn på arrangørlista har løpsansvar. Dersom arrangementsdato ikke passer har løpsansvarlig selv ansvaret for å bytte eller finne erstatter. Formatet for O-cup er litt annerledes i år pga. korona-situasjonen, så les godt gjennom instruksen og den generelle beskrivelsen for O-cup. Sjekk også smittevernsveilederen fra Orienteringsforbundet slik at den overholdes for arrangementet.   

Løypelegging

- Gratisprogrammet PurplePen fungerer utmerket for løypelegging om du ikke har Ocad

- Bruk ocad- eller bildefil som bakgrunnskart for løypene

- Legg de angitte løypene i PurplePen og eksporter hver løype som PDF-fil og en felles IOF XML-fil. PDF-kart og XML-fil sendes til undertegnede for publisering i Eventor og på Livelox senest dagen før løpet

- Skriv ut et passende antall fargekart ut fra påmeldinger og tidligere deltakerantall som tas med på løpet for de som ikke har skrevet ut selv, feks. 10 stk. per løype. Husk 1 m avstand og spriting av hender ved deling av gjenstander!

- I vårens o-cup henger man kun ut poster med egne BUL-kodelapper, uten noe stemplingssystem. Vi har to sett av disse, så postene fås normalt fra arrangøren to uker tilbake. Alle poster skal stå ute t.om. tirsdag uka etter som en åpen løype.

Huskeliste 

- Marker parkering og samlingsplass med o-skjerm fra nærmeste større veg.

- Løp skal annonseres på BUL's facebook-side senest 2 dager før. Forslag til tekst: BUL-Tromsø Orientering ønsker alle velkommen til O-cup løp torsdag (dato) kl , 18-19 fra (sted), merket med o-skjermer fra (veg). Postene vil også stå ute som ukas løype fram til og med tirsdag (dato). Registrering og kart finnes på Eventor (link).

- Startkontingent: Medlemmer - gratis. Ikke medlemmer kr. 30 til VIPPS #558112 (BUL Tromsø Orientering)

- Arrangørbag med plastlommer, notatblokk, håndsprit, førstehjelp etc. fås fra forrige arrangør og gis over til neste arrangør (evt. via lageret i BUL-huset på Saga Hotell)

- Registrerer navn på alle deltakere for å få oversikt, men de som vil ta tiden gjør det fortrinnsvis selv med GPS-klokke/mobil som de laster opp på Livelox

- Lag en enkel resultatliste uka etterpå som inkluderer Livelox-tider og registrerte deltakere, helst etter Eventor sin mal

For videre hjelp og eventuell kartprinting, ta kontakt med undertegnede eller andre i BUL-styret

Mvh. BUL-styret v/sportslig leder, Geir Moholdt, geirmoholdt(at)gmail.com, tlf. 99102900