Veiledning for arrangører O-cup

Oppdatert arrangørveiledning for løypeleggere i O-cup 2021:

Ansvar

Første navn på arrangørlista har løpsansvar. Dersom arrangementsdato ikke passer har løpsansvarlig selv ansvaret for å bytte eller finne erstatter. Formatet for O-cup er som i fjor litt annerledes pga. korona, så les godt gjennom veiledningen og beskrivelsen for O-cup. Sjekk også eventuelle oppdateringer om smittevern på orienteringsforbundet sine sider.   

Løypelegging

- Gratisprogrammet PurplePen fungerer utmerket for løypelegging om du ikke har Ocad

- Bruk ocad kartfil eller bildefil som bakgrunnskart for løypene

- Legg de angitte løypene i PurplePen og eksporter hver løype som en PDF-fil og en felles PurplePen-fil eller IOF-XML-fil. PDF-kart og løypefil sendes til undertegnede for publisering i Eventor og på Livelox

- Skriv ut et passende antall fargekart ut fra tidligere deltakerantall, feks. 10-15 stk. per A-løype og 5-10 stk. per C/N-løype. Del helst ut selv for å unngå unødvendig nærkontakt og berøring mellom mange personer!

- På høstløpene satser vi å kunne bruke EKT i de fleste løpene. Det finnes et arrangørsett med stemplingsenheter for oppheng i snor. Koder står skrevet på selve stemplingsenhetene. Disse kan henge ute med ukas løype i områder med lite trafikk, men bør vurderes å ta inn ved stier og bebyggelse (C/N-løyper). Avtal overlevering EKT/postutstyr med forrige arrangør. Reflekser for nattløp finnes på BUL-lageret.

Huskeliste 

- Marker parkering og samlingsplass med o-skjerm fra nærmeste større veg

- Løp skal annonseres på BUL's facebook-side senest 2 dager før. Undertegnede eller andre i styret kan legge ut. Eksempel på tekst: BUL-Tromsø Orientering ønsker alle velkommen til O-cup løp torsdag (dato) kl , 18-19 fra (sted), merket med o-skjermer fra (veg). Postene vil også stå ute som ukas løype fram til og med tirsdag (dato). Kart fås ved opmøte eller kan skrives ut fra Eventor.

- Startkontingent: Medlemmer - gratis. Ikke medlemmer kr. 30 til VIPPS #558112 (BUL Tromsø Orientering)

- Arrangørbag med plastlommer, notatblokk, håndsprit, førstehjelp etc. og Emit-koffert (husk lading!) fås fra forrige arrangør og gis over til neste arrangør (evt. via lageret i BUL-huset på Saga Hotell)

- Registrerer navn på alle deltakere i tilfelle smitte og ellers klubb og brikkenummer for resultatservice og betaling. 

For videre hjelp og eventuell kartprinting, ta kontakt med undertegnede eller andre i BUL-styret

Mvh. BUL-styret v/sportslig leder, Geir Moholdt, geirmoholdt(at)gmail.com, tlf. 99102900